Algemene leveringsvoorwaarden

Artikel 1 – Definities

1. Algemene voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
2. Klant: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
3. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan klanten aanbiedt.
4. Bedenktijd: de termijn dat de consument zich kan bedenken en gebruiken kan maken van zijn herroepingsrecht.

Artikel 2 – Identiteit van de onderneming 

1. Naam STEP-onderneming: Streekrijk
2. Hoofdzetel: Gebouw B, Agoralaan 1, 3590 Diepenbeek
3. Zaakvoerders: Olivier Coëme, Senne Concas, Rhune Moonen, Tom Schreurs en Ian Vermeulen. 
4. Telefoonnummer: +32 497 77 97 99
5. E-mailadres: info@streekrijk.be 
6. Toepasselijkheid: Deze voorwaarden zijn toepasselijk op alle diensten en producten die Streekrijk levert. 

Artikel 3 – Productinformatie

1. Beschikbaarheid: Enkele van onze producten zijn seizoensgebonden, anderen zijn steeds beschikbaar. 
2. Prijzen: Al onze producten zijn inclusief btw. 

Artikel 4 – Bestellen en betalen

1. Bestelprocedure: Bestellingen kunnen via onze website geplaatst worden of in onze fysieke pop-up locaties. 
2. Betalingsmogelijkheden: Contant (in de fysieke pop-up locaties) en Bancontact.
3. Bevestiging: Na uw bestelling krijgt u een bevestigingsmail met alle details van uw bestelling.

Artikel 5 – Levering
1. Leveringsgebied: Wij leveren onze producten in België en in alle andere landen binnen de EU.
2. Leveringstermijn: We proberen u bestelling binnen de 2-5 werkdagen klaar te maken. Deze termijn hangt af van de bestemming van de levering, de beschikbaarheid van de producten en de grootte van de bestelling. Gelieve rekening te houden met drukke periodes, hierdoor kan de termijn langer zijn. Indien u de producten later geleverd krijgt dan de afgesproken termijn, houden wij u via mail op de hoogte.   
3. Leveringskosten: De leveringskosten zijn afhankelijk van het gewicht en de bestemming van uw bestelling. Bij bestellingen van boven de 50 euro, geniet u van een gratis levering.
4. Foute levering: Indien uw bestelling verkeerd werd geleverd, gelieve ons dan binnen de 14 dagen te contacteren via info@streekrijk.be. Zo kunnen we bekijken wat er is fout gelopen en u zo snel mogelijk verder helpen.
5. Niet-levering: Indien u bestelling niet is aangekomen, gelieve ons dan via info@streekrijk.be te contacteren. We zullen u dan zo snel mogelijk een oplossing aanbieden. 

Artikel 6 – Retour

Zie hier ons retourbeleid voor de nodige informatie over retour van bestellingen. 

Artikel 7 – Klachtenprocedure

Indien u klachten heeft over onze producten of diensten, gelieve ons dan via info@streekrijk.be te contacteren. Op die manier kunnen wij u zo snel mogelijk helpen.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid 

1. Beperking van aansprakelijkheid: Streekrijk is niet verantwoordelijk voor indirecte schade, gevolgschade of gederfde winst, tenzij de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van Streekrijk. 
2. Overmacht: Streekrijk is niet aansprakelijk voor het niet-nakomen van de verplichtingen als gevolg van overmacht, zoals maar niet beperkt tot natuurrampen, oorlog, stakingen, enz.

Artikel 9 – Toepasselijke rechten en geschillen

1. Toepasselijk recht: Op deze voorwaarde is de Belgische wetgeving van toepassing.
2. Geschillenbeslechting: Geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden worden voorgelegd aan de bevoegde rechter. 

Artikel 10 – Wijzigingen van de voorwaarden

Streekrijk behoudt zich het recht om de voorwaarden te wijzigen. Gelieve deze pagina regelmatig te raadplegen voor eventuele wijzigingen.