Retourbeleid

Algemene voorwaarden

Ons restitutie- en retourbeleid duurt 10 dagen. Als er 10 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Om je retourzending te voltooien, hebben we een kassabon of aankoopbewijs nodig.

Er zijn bepaalde situaties waarin geen restituties worden toegekend:

  • Elk artikel dat niet in de oorspronkelijke staat verkeert, beschadigd is of zich niet in de originele verpakking bevindt.
  • Elk artikel dat meer dan 10 dagen na levering wordt geretourneerd.

Terugbetalingen

Zodra je retourzending is ontvangen en gecontroleerd, sturen we je een e-mail om je te melden dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van je restitutie.  

Als je wordt goedgekeurd, wordt je restitutie verwerkt en wordt het bedrag automatisch binnen een bepaald aantal dagen teruggestort op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode. 

Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw.

Neem dan contact op met je creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat je geld officieel wordt teruggestort. 

Neem vervolgens contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.

Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds geen restitutie ontvangen, neem dan contact met ons op via info@streekrijk.be.

Verkoopartikelen

Alleen normaal geprijsde artikelen kunnen worden terugbetaald.

Uitwisselingen  

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je het artikel wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@streekrijk.be en stuur het artikel naar: Gebouw B, Agoralaan, 3590 Diepenbeek.

Geschenken 

Als het artikel bij aankoop als cadeau was bedoeld en rechtstreeks naar jou is verzonden, ontvang je een tegoedbon voor de waarde van je retourzending. Zodra we het geretourneerde artikel hebben ontvangen, sturen we je een cadeaubon.

Als het artikel niet als cadeau was bedoeld toen het werd gekocht, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten versturen om deze later aan jou te geven, dan sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zal deze op de hoogte worden gesteld van je retourzending. 

Retourzendingen

Om uw product te retourneren, moet u uw product opsturen naar: Gebouw B, Agoralaan, 3590 Diepenbeek.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als je een restitutie ontvangt, worden de kosten van de retourzending van je restitutie afgetrokken.

Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het kan duren voordat je omgeruilde product je bereikt, variëren.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via info@streekrijk.be voor vragen over terugbetalingen en retourzendingen.